Guldhedens Idrottsklubb

BLI MEDLEM
Sista Matchsammandraget innan sommaren
2024-03-25 08:03

Säsongen börjar närma sig slutet och i helgen spelades det sista matchsammandraget för våra tre yngsta lag.

Två av våra deltagande lag fick tidigt  i Ale morgonstund bege sig för spel i Kronans skola i Älvängen. På plats fick vi balansera mellan våra två lag då det ena drabbats av flera frånfall. Flera gedigna insatser i våra matcher men där det var minst lika roligt mellan matcherna.

Sista laget ut fick spela i Torpahallen där vi möttes av ett välordnat arrangemang med korvgrillning och speedshooting mm. Det var riktigt kul att se alla glada barn trots att det stundtals gick lite tungt i matcherna.

Ett stort tack till alla föräldrar och föräldrarledare som gjorde denna dag möjlig.

//Stefan Krafft

Årsmötet 2024 avklarat
2024-03-25 07:47
Fotbollens och Innebandyns ledningsgrupper skall avlasta styrelsen med det operativa

I veckan 20 mars höll Guldhedens IK ordinarie årsmöte i klubbhuset. Den avgående styrelsen fick full ansvarsfrihet för det gångna året från mötet och revisorerna. Förutom genomgång av vad som hänt under år 2023 valdes åter Lars Nilsson till ordförande. In i styrelsen kliver Anna Hansson som i praktiken redan i ett halvår fungerat som fotbollens barn & ungdomsansvarig.

Den stora nyheten presenterades i verksamhetsplanen för kommande år. Två ledningsgrupper inrättas mellan styrelsen och verksamheten. En för Fotboll och en för Innebandy. Avsikten är att dessa grupper skall avlasta styrelsearbetet bl.a. med de händelsestyrda mer operativa frågorna vilket ger styrelsen mer tid att utveckla föreningen mot framtiden.

Med nya automatiserade system för Medlemsservice och nytt ekonomisystem sparar vi också mycket jobb och får bättre inblick och ordning i arbetet med ekonomiplaneringen.

//Stefan Krafft

Matchsammandrag
2024-02-26 11:33
Engagemang bland många inblandade

I helgen var det ett stort matchsammandrag på Lundbystrand. Det spelades inte mindre än på 10 st innebandyplaner samtidigt i spelformen 3 mot 3 + målvakt. Guldheden ställde tre nya lag på banan för första gången. Alla våra lag skötte sig med den äran med tanke på att många av  våra motståndare spelat matcher sedan tidigare. Vårt P14- lag anförda av Pär och Michael lyckades nog bäst sportsligt, men våra övriga två lag P15 kämpade och spelade de bättre och bättre allt eftersom ivrigt påhejade av en stor föräldrarskara. Stort tack till Erik och Susanne som höll i taktpinnen i coachandet av var sitt lag. Det viktigaste var ändå att få se glädjen att få spela matcher från alla inblandade och att vi hade roligt.

Å R S M Ö T E 2024 Onsdag 20 mars kl.18:00
2024-02-17 12:35

Guldhedens IK kallar samtliga medlemmar till Årsmöte 2024 i klubbhuset 20 mars kl.18:00. Möteshandlingar kommer att publiceras här i god tid innan mötet.

GULDLÖRDAG
2024-01-20 11:36
Kom till oss och ha lite kul på lördagskvällarna!

Du vet väl att vi finns i vårt klubbhus varje lördag för dig och dina kompisar. Hos oss kan du spela Playstation, brädspel eller lattja med bollar i gympasalen. Eller så kanske du bara vill hänga med oss i klubbhuset. Alla är välkomna, barn & ungdomar föräldrar eller kompisar!  Vi har öppet varje lördag kl.18 – 22.

(till kl.21 för de yngsta) och förutom vid skollov och storhelger.)

Tillsammans blir det roligare!

Vår meste Guldheding Ralf Olsson har lämnat oss!
2023-12-22 15:11

Vår klubbmästare och kulturbärare Ralf Olsson har med stor sorg och saknad lämnat oss den 15 december efter en tids sjukdom, 76 år gammal.  För alla oss i föreningen har Ralf alltid funnits. Han kunde såväl berätta om anekdoter från förr, som hur klubbhuset kom till eller om A-lagets senaste match. Alla vi som någon gång tillhört Guldhedens IK vet hur mycket Ralf betydde, hur mycket han berörde oss alla och vilket stor föreningsmänniska han var.

Tack Ralf för alla fina år!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Begravningen ägde rum i Guldhedskyrkan den 19 januari med över hundra närvarande som alla ville ta ett sista farväl av Ralf. Många deltog också i den efterföljande minnesstunden i vårt klubbhus.

BLI MEDLEM
Nyheter från våra lag